26 Ağustos 2012 Pazar

HAZIRLIKLAR- ACTION 1

Blog dünyasına girşimiz bu gezi fikriyle birlikte gelişti. Blog nedir, nasıl yapılır, ne yazılır, nasıl yazılır hakkındaki fikirlerimiz, bilgilerimiz öncesinde çok yüzeyseldi. Uzun süre oturup nasıl bir blog istediğimizi kararlaştırdık. Paylaşımlarımız ne olacatı, neler hakkında bilgi vermeliydik, ne istiyorduk uzun süre araştırdık. Bir çok blog okuduk, feyz aldık, gezgin arkadaşlarımzdan fikirler aldık…

Öncesinde profosyonel bir site yaptırmak vardı kafamızda ama biraz tuzlu gelince kendimiz yapmalıyıza karar verdik. İnternetten bloğun nasıl oluşturulacağını araşırdık ve 2-3 hafta boyunca üzerinde çalışmar, denemeler yaptık.

Anlayacağınız blog dünyasında çok yeniyiz, ve biliyoruz ki bizim ufkumuz genişledikçe bloğumuzda gelişecek… Bu bloğu feyz aldığımız gibi feyz vemeye çalışarak, bir gezi günlüğü-rehberi niteliğinde yapmaya çalışacağız.

Yola çıkmamıza 1 aydan az kaldı. Şimdi geriye doğru saymak daha bi zorlaştı sanki. Vakit yaklaştıkca heyecan artıyor , artıkça günler daha bir zor geçiyor sanki… Son 17 gün…. Bugüne gelene kadar neler yaptık, işte başlıyor...

Efendim çok okuduk çoook…. Gezi bloglarının, tatil sitelerinin, gezi rehberlerinin içinde kaybolurcasına okuduk… Okudukça öğrendik, öğrendikçe yeni araştırmalar içine girdik, planlar, programlar, rotalar geliştirdik, alışveriş-eksik listeleri çıkardık.

İlk iş; pasaport, bilet, seyahat sağlığı ve seyahat çantası idi. Ve ACTİON diyerek uygulamaya başladık.

PASAPORT:

Her ikimizde pasaport sürelerimizi uzattırdık. Pasaport yenilemeye 2 kişi yaklaşık 1000 TL ödedik. Dünyanın en pahalı pasaportuna sahip olmak enayilikten başka bir duygu hissettirmiyor insana.
BİLET:

Planladığımız rota doğrultusunda biletimizi, Bangkok Suvarnabhumi Havaalanı'na gidecek şekilde aldık (rota hakkında daha ayrıntılı yazacağım ilerleyen günlerde).

Biletleri, 3-4 ay öncesinden araştırmaya başladık. Tanıdık bir acenta sayesinde havayollarının indirimlerini takip ettik. Sonunda Etihad Havayolları'ndan tek yön biletlerimizi 375Euro’ya aldık…
Buna göre; 12 Eylül Çarşamba günü İstanbul Atatürk Havaalanı'ndan Abu Dhabi’ye, Abu Dhai havaalanında yaklaşık 10 saat bekledikten sonra Tayland Suvarnabhumi Havaalanı'na uçacağız.

Tek yön bilet fiyatları pahalıya geliyor, gidiş- dönüş biletler herzaman için daha uygun. Bilet konusunda önemli olan enaz 3-4 ay önceden araştırmaya başlamak ve bir çok alternatifi düşünmek. Tayland’a Gulfair, Kazakistan, Malezya (Kuala Lumpur aktarmalı), Etihad ucuz uçak bileti bulabileceğiniz havayolu şirketleri.

AŞILAR:

Geçen hafta Antalya Seyahat Sağlığı Merkezi'nde aşılarımız yaptırdık (ücretsiz). Ben (Burcu) tifo, çocuk felci (Hindistan için öneriliyor) aşılarını oldum. Aydın daha önceden sarıhumma, çocuk felci aşılarını yaptırdığı için sadece tifo aşısı vuruldu. Yola çıkmadan 1 hafta önce de Hepatit A ve B aşılarını yaptıracağız.

Kendimize bir tane sağlık çantası oluşturduk. İşte içindekiler:

• Ağrı kesici ve ateş düşürücü özelliğe sahip: Minoset Plus tablet
• İshal kesici : Reflor
• Mide bulantıları için: Metpamid tablet
• Yine mide rahatsızlıkları için Rennie çiğneme tableti
• Alt ve üst solunum yolları için antibiyotik
• Grip ve soğuk algınlığına karşı ilaç
• Diş ağrılarına karşı ilaç
• Deri yaralanmalarında kullanmak için: Bepanthene Plus
• Bir adet uçuk kremi: Zovirax
• Eldiven- bandaj- yara bandı- gazlı bez-makas-pamuk (belki yola çıkmadan başka ilaçlar da eklenir)

Yeri gelmişken, sağlık çantamızı oluşturmamızda bize yardımcı olan ILGIN Eczanesi’nin sahibi Betül Ar’a sonsuz teşekkürler…

Sağlık konusu önemli bir konu. Seyahate çıkmadan önce gidilecek bölgeye özgü koşulları öğrenmek ve gereken sağlık tedbirleri hakında bilgi edinmek büyük bir önem taşıyor. Hastalıklar yüzünden yoldan düşmeyi istemeyiz. Seyahat öncesi, Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü’nün sitesini inceleyip bilgi sahibi olabilirsiniz (www.hssgm.gov.tr).
Dikkat Edilecekler ve Önlemler

Haşerelere karşı önlemler; Sivrisinek, tahtakurusu, kulağa kaçan, karıncalar,hamamböceği ve daha neler neler… Kemal Kaya’nın (www.yoldaolmak.com) sitesini okurken gerçekten böceklerden çok korkttuk. (Aydın burda müdahale ediyor, o korkmamış). Özellikle de tahta kurularından. Bu böcüklere karşı alınabilecek önlem; böcek kovucu cihazlar ve lavanta yağı.

Tropikal bölgelerde hastalık yaratan bir çok böcek türü var. Böcek sokmalarından korunmak için alınabilecek önlemler arasında ilk sırada böcek kovucu cihazlar ve böcek uzaklaştırıcı spreyler var.

İşe yarar mı henüz bilmiyoruz ama biz internet üzerinden; pille çalışan-50 metrekarelik alanda etkili olan bir adet böcek uzaklaştırıcı cihaz, 2 adet böcek kovucu sprey (etkileri iklime-neme göre değişmekle birlikte 10 saate kadar sürebiliyor) ve yine işe yarayıp yaramayacağını henüz bilmediğimiz Bugslock sivrisinek uzaklaştırıcı bileklik (1 bilekliğin 3 güne kadar kullanılabileceği iddia ediliyor, tanesi internette alışveriş sitelerinde 0,60 TL. Deneyimledikten sonra işe yarayıp yaramadığını yazacağım) ve bir de konaklayacağımız hostel odalarında kullanmak üzere cibinlik aldık.

İshal: Yolcu ishali, yolcuların en çok karşılaşacağı sağlık problemlerinden biri. Latin Amerika, Asya, Hindistan, Afrika gibi ülkeler riskin çok olduğu bölgeler. Yolcu ishali; mikroplu yemek (sokakta pişirilen-bekletilmiş et türü besinler), içecek ve sulardan olur. Günde 3 seferden fazla sulu dışkılama, bulantı-kusma, karın ağrısı , halsizlik ve ateş varsa yolcu ishali olduğunuzu anlarsınız. Alınabilecek önlemlerin başında, hastalık geçene kadar istirahat geliyor. Böylece hastalık tedaviye gerek kalmadan geçebiliyor. Reflor tablet ya da başka ishal ilaçları kullanarak bu süreci kısaltmak mümkün. İshal sırasında bol sıvı tüketilmesi tavsiye ediliyor. Biz su arıtıcı tabletlerden aldık. Sanırım ishal bizim için biraz kaçınılmaz olacak. Bütçemizi dengede tutabilmek için iyi yerlerde yemek yemek biraz zor, yerel halk gibi sokaklarda yemeyi planlıyoruz!, imkan buldukca da kendimiz yapmayı. Yanımıza bunun için ufak bir yemek seti aldık.

Diş sorunları: En çok korktuğumuz şeylerden biri diş ağrıları. Benim ağrı eşiğim çok düşüktür, Aydın’ın da diş problemleriyle arası maalesef süperdir. Yanımıza diş ağrısı için ilaçlar aldık, yola çıkmadan da son bir kontrolden geçmek isiyoruz.

İnternetten yaptığımız araştırmalar sırasında , özellikle Tayland’da diş tedavilerinin ucuz olduğunu, pek çok ülkeden insanın diş tedavisi için Tayland’a geldiğini okumuştum, her ne kadar bu bilgi içimize su serpe de yine de böyle bir sorunla karşılaşıp bütçemizi zorlamak istemeyiz.

ÇANTA:

Outdoor mazlemeleri dünyası ile karşılaştığımda gerçekten hayretler içinde kaldım. Büyülendim… O kadar değişik ve türlü türlü eşya var ki… mini ocaklar, yemek setleri, çadırlar, duş setleri, haşere kovucular. Gerçekten herşeyin düşünüldüğü bir dünya, outdoor dünyası. Biz herşeyde olduğu gibi çanta seçimi konusunda da çok araştırma yaptık, outdoor malzemesi satışı yapan sitelerden yararlandık. Ama sanırım heyecandan, çanta alma eylemimiz çok hızlı oldu. İnceleyip üzerinde uzun uzun düşündüğümüz çantları değil de, önümüze ilk çıkan ve ucuz olan 70 LT’lik bu çantaları aldık. Umarım pişman olmayız ve yarı yolda bırakmazlar bizi.

Çantalara toplamda 225 TL ödedik.
3 kişilik Square Marka çadırı da 50 TL'ye aldık

Siz, biz gibi yapıp, ucuzluğa heyacana kapılıp, atlamayın. Yolculukta çanta eviniz gibi olacak. O yüzden iyi bir seçim yapmalı. Çanta seçerken aliminyum barlı olmasına dikkat etmenizi öneririm. Aliminyum barlı destek, çantanın dik ve doğru durmasını sağlamanın yanında, çantadaki yükün daha rahat bir şekilde bel kolonuna aktarılmasına yardımcı olur, bu da taşıma kolaylığı sağlar. Kamboçya gibi hızırsızlık olaylarının yaşandığı ülkelerde çanta güvenliği için asma kiltler kullanılması öneriliyor. Çanta seçiminde bunu da göz ardı etmemeli.